Pozycjonowanie bez ryzyka

Co oznacza e-commerce?

Termin może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są na pewno sklepy online. To wszelkie metody, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie rzeczy i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za zakup i w ten sam sposób się go dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie plusy, jakie płyną z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla sprzedających. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny ma też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
 http://pozycjonowaniebezryzyka.pl